Üldtööplaan, eesmärgid
2025/2026 läbiv teema: Mängin, õpin, märkan – uudishimu tärkab.
Eesmärgid:
- Läbi mängulise õppe- ja kasvatusprotsessi tärkavad huvi ja soov uurida, katsetada, avastada ja mõista meid ümbritsevat.
- Laps oskab seostada ja väljendada oma mõtteid, väärtustada ja hoida keskkonda.
- Laps huvitub loodusest ja väärtustab oma tervist läbi õuesõppe ja aktiivse liikumise.
- Läbi mängu ja õuesõppe kinnistuvad lapse teadmised loodusest ja ümbritsevast keskkonnast.
- Lapse erivajaduste varajane märkamine, iseärasustega arvestamine ja arendamine.
Põhisuund õppe- ja kasvatustöö sisukamaks muutmisel:
- Planeeritud õppekäigud kõikidele vanuseastmetele vähemalt 1 kord nädalas õueväravast välja loodusesse.
- Õuesõppe võimaluste aktiivsem kasutamine.
- Keskkonnahoid ja -väärtustamine.
Õppe- ja kasvatustöö põhimõtted:
- Järjepidevus: töö teostamine pideva protsessina, arvestades järkjärgulist üleminekut lähemalt kaugemale, kergemalt raskemale, tuntult tundmatule.
- Motiveeritus: kogu õppeprotsess kannab kindlat eesmärki.
- Paindlikkus: töö kohandamine olukorrast lähtudes ja lapse eripära arvestades.
- Turvalisus: lapsesõbraliku ja rahuliku mikrokliima loomine.
- Individuaalsus: iga lapse isikupära, töövõime, oskuste ja teadmiste arvestamine.
- Terviklikkus: kõik õpetusalad on omavahel seotud ja moodustavad ühtse terviku unustamata loovust.
- Integreeritus: erinevate arengumooduste kasutamine ja õppeainete omavaheline lõimumine.
- Ajastus: iga lapse areng kulgegu lapsele õiges ajas, ruumis ja mahus.
- Ühtsus: õppe-kasvatusprotsess on ühtne aktiivne vastastikune ühistöö täiskasvanute ja laste vahel, spetsialistidel omavahel, töökollektiivi ja lapsevanemate vahel.
- Arusaadavus: õppe-kasvatustöö on korraldatud lastepäraselt ja mänguliselt, võttes aluseks lastele tuttava ja arusaadava ümbritseva eluga.
Õppe- ja kasvatuspõhimõtete elluviimiseks:
- Kasvata, ära otsi vigu. Paranda ja püüa leida igas lapses tema loomupärast headust.
- Leia igaühe anded, teadmised ja oskused. Arenda ja kasvata neid armastuse ja mõistusega, kuid otsusekindlalt.
- Anna piisavalt aega – luba kiirustamata, innukalt ja nautides tegutseda, luba ise katsetada, kogeda ja leida, lase õppida läbi oma kogemuse.
- Paku elamusi ja tunnetusi kõigile aistungutele pildi, värvi. heli, liikumise, valguse ja varju ning lõhna kaudu.
- Paku vabadusi ja vastutust, kohustusi ja õigusi.
- Pea kinni avatuse, aususe, õigluse, terve mõistuse, psüühilise ja füüsilise puutumatuse põhimõtetest.
- Premeeri kiituse ja innustamisega ning uute kaasahaaravate ettevõtmistega.
- Austa last ja täiskasvanut kui kordumatut isiksust, austa ja õpeta austama igaühe tööd.