Üldtööplaan, eesmärgid

2025/2026 läbiv teema: Mängin, õpin, märkan – uudishimu tärkab.

Eesmärgid:

  • Läbi mängulise õppe- ja kasvatusprotsessi tärkavad huvi ja soov uurida, katsetada, avastada ja mõista meid ümbritsevat.
  • Laps oskab seostada ja väljendada oma mõtteid, väärtustada ja hoida keskkonda.
  • Laps huvitub loodusest ja väärtustab oma tervist läbi õuesõppe ja aktiivse liikumise.
  • Läbi mängu ja õuesõppe kinnistuvad lapse teadmised loodusest ja ümbritsevast keskkonnast.
  • Lapse erivajaduste varajane märkamine, iseärasustega arvestamine ja arendamine.

Põhisuund õppe- ja kasvatustöö sisukamaks muutmisel:

  • Planeeritud õppekäigud kõikidele vanuseastmetele vähemalt 1 kord nädalas õueväravast välja loodusesse.
  • Õuesõppe võimaluste aktiivsem kasutamine.
  • Keskkonnahoid ja -väärtustamine.

Õppe- ja kasvatustöö põhimõtted:

  • Järjepidevus: töö teostamine pideva protsessina, arvestades järkjärgulist üleminekut lähemalt kaugemale, kergemalt raskemale, tuntult tundmatule.
  • Motiveeritus: kogu õppeprotsess kannab kindlat eesmärki.
  • Paindlikkus: töö kohandamine olukorrast lähtudes ja lapse eripära arvestades.
  • Turvalisus: lapsesõbraliku ja rahuliku mikrokliima loomine.
  • Individuaalsus: iga lapse isikupära, töövõime, oskuste ja teadmiste arvestamine.
  • Terviklikkus: kõik õpetusalad on omavahel seotud ja moodustavad ühtse terviku unustamata loovust.
  • Integreeritus: erinevate arengumooduste kasutamine ja õppeainete omavaheline lõimumine.
  • Ajastus: iga lapse areng kulgegu lapsele õiges ajas, ruumis ja mahus.
  • Ühtsus: õppe-kasvatusprotsess on ühtne aktiivne vastastikune ühistöö täiskasvanute ja laste vahel, spetsialistidel omavahel, töökollektiivi ja lapsevanemate vahel.
  • Arusaadavus: õppe-kasvatustöö on korraldatud lastepäraselt ja mänguliselt, võttes aluseks lastele tuttava ja arusaadava ümbritseva eluga.

Õppe- ja kasvatuspõhimõtete elluviimiseks:

  • Kasvata, ära otsi vigu. Paranda ja püüa leida igas lapses tema loomupärast headust.
  • Leia igaühe anded, teadmised ja oskused. Arenda ja kasvata neid armastuse ja mõistusega, kuid otsusekindlalt.
  • Anna piisavalt aega – luba kiirustamata, innukalt ja nautides tegutseda, luba ise katsetada, kogeda ja leida, lase õppida läbi oma kogemuse.
  • Paku elamusi ja tunnetusi kõigile aistungutele pildi, värvi. heli, liikumise, valguse ja varju ning lõhna kaudu.
  • Paku vabadusi ja vastutust, kohustusi ja õigusi.
  • Pea kinni avatuse, aususe, õigluse, terve mõistuse, psüühilise ja füüsilise puutumatuse põhimõtetest.
  • Premeeri kiituse ja innustamisega ning uute kaasahaaravate ettevõtmistega.
  • Austa last ja täiskasvanut kui kordumatut isiksust, austa ja õpeta austama igaühe tööd.